مدیرعامل فولاد آذربایجان: آماده عقد قرارداد با شرکت های خصوصی جهت تامین برق مورد نیاز هستیم

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آذربایجان، میکائیل عظیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان میانه با حضور معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که در محل شرکت فولاد آذربایجان برگزار شد، خواستار حل مشکلات مربوط به حمل و نقل ریلی مواد اولیه توسط دستگاه‌های مربوطه شده و گفت: با حمایت سازمان ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران مشکل تامین برق تا حدودی رفع گردیده و آماده عقد قرارداد با شرکت خصوصی جهت تامین برق مورد نیاز شرکت فولاد آذربایجان هستیم.

در ادامه جلسه ، مسعود سعادتی فرماندار ویژه میانه با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان میانه گفت: متاسفانه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بهره برده نشده و در بحث زیرساخت ها در بسیاری از شهرک ها مشکل وجوددارد که متاسفانه تنها ۳۶ واحد آنها یعنی نزدیک به ۴۰ درصد فعال هستند که بخشی از مشکل به مشکلات شخصی بر می گردد و بخشی به ضعف قوانین که امیدواریم با رسیدگی و برنامه ریزی از سوی وزارت صمت بتوانیم این درصد را به ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: در شهرک صنعتی شماره دو میانه با ۱۰۰ هکتار مساحت، در حال حاضر پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری وجود دارد که متاسفانه به علت مشکل در زیرساخت ها بویژه در تامین برق شهرک هیچ کدام منجر به نتیجه نشده است.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان میانه نتوانستیم از معادن متعدد و وجود سدهای بزرگ و کوچک استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: حمایت عملی از واحدهای تولیدی فعال و بسترسازی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی باید اولین اولویت ما مسئولین باشد.

وی افزود: دور از عدالت است که ۹۰ درصد کارگاهها و کارخانجات تولیدی تنها در ۴ شهر تبریز؛ آذرشهر؛ بستان آباد و شبستر واقع شده است.

اسماعیلی در پایان نیاز شهرستان به سرمایه گذاری های بیشتر را ضرورت خواند و گفت: تامین زیرساخت های لازم برای شهرک ها و ناحیه های صنعتی؛ تسهیل در روند صدور مجوزها از استان می تواند سبب جلب و جذب سرمایه گذار بیشتر به شهرستان میانه و ماندگاری آنها شود.

دیگر نماینده مردم میانه در مجلس نیز روبرو نکردن سرمایه گذار و تولید کننده با کمبودها و مشکلات و تسهیل گری را سبب تحقق اهداف صنعتی در شهرستان خواند. مرتضی حسینی لزوم پیگیری و شناسایی واحدهای راکد در شهرک صنعتی شماره یک میانه؛ اجرای کامل عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی ۲ میانه؛ پیگیری عملیات اجرایی ساخت پست برق برای تامین برق شهرک صنعتی شماره ۲؛ مکان‌یابی مناسب برای ایجاد شهرک صنفی در میانه و اجرای پروژه راه ورودی شهرک صنعتی شماره ۲ میانه را جزو صورتجلسه تنظیم شده عنوان نمود ..

بنابه این گزارش، رسولیان در ادامه توسعه شهرک ها به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و اصناف تولیدی را تقاضای مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه عنوان نمود و افزود: اگر نقطه مناسبی تعیین شود ما آن را تبدیل به شهرک اصناف خواهیم نمود و یا اگر میسر شود ، شهرک صنعتی یک میانه را توسعه داده و فضای مطلوبی برای کسب و کارهای کوچک ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت به اختصاص بخشی از منابع مالی بانکها به طرح های راکد جهت بازگشت آنها به چرخه تولید و فعالیت اشاره کرد و افزود: برخورد قانونی نیز با سرمایه گذارانی که ۳ سال از زمان ساخت و ساز آنها (یعنی دو سال برای ساخت و یکسال بعد از ساخت ) گذشته اما ساخت و سازی انجام نداده و یا اقدام به تولید ننموده و یا هدفی غیر از تولید داشته اند انجام خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: وزارت صمت همچنین برای تسهیل در صدور مجوز شهرکهای بخش خصوصی عزم جدی دارد.

 

 

keyboard_arrow_up