روابط عمومی شرکت ملی فولادایران

بومی سازی و توانمندسازی تجهیزات صنعت آهن و فولاد، پیش نیاز توسعه درونزا !

پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی و توانمندسازی تجهیزات صنعت آهن وفولاد، از 19 الی 21 دیماه در نمایشگاه برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

این گردهمایی تخصصی که هدفی مشخص و قابل توجه برای صنعتگران دارد یک فرصت گرانبها ومغتنم برای ایجاد زنجیره ارتباطی بین شرکت های بزرگ فولادی و تولید کنندگان ومجموعه های دانش بنیان می باشد تا با اشتراک و شناخت نیازمندی های بازارفولاد کشورازتوان تولید کنندگان داخلی درراستای بومی سازی دانش و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد گام هایی به سوی پیشرفت و خودکفایی برداشته شود.

بومی سازی به مثابه یک مسئولیت اجتماعی!

بومی سازی درحقیقت به مثابه یک مسئولیت اجتماعی است که دربخش صنعت فولاد و معدن بروز عینی پیداکرده است. بومی‌سازی به معنای توانمندی در ساخت قطعات، دستیابی به فناوری و صاحب‌نام شدن درتولید تجهیزات ودانش فنی است. صنعت فولاد کشور در بالاترین درجه موفق به پیشبرد پویش بومی‌سازی و استفاده حداکثری از توان داخلی شده است؛ به گونه‌ای که کارنامه بومی‌سازی درزنجیره فولاد می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شودکه با استفاده از توان و همت داخلی، ارزبری در صنعت فولاد رابه حداقل رسانده است. از سال ۱۳۹۷ که دور جدیدی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه مردم کشورما آغاز شد، صنایع فولادی کشور پیشگام و مصمم شدند تا وابستگی‌های خود را به واردات کاهش دهند و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند. خوشبختانه اکنون می‌توان گفت که بخش بزرگی از نیازهای روزمره فولادسازان از داخل تامین می‌شود و صنعت فولاد به یک الگو در بومی‌سازی تجهیزات و قطعات در کشور تبدیل شده است.

نقش راهبردی شرکت ملی فولاد ایران

شرکت ملی فولادایران، بعنوان تنها شرکت مادر تخصصی درهدایت و راهبری زنجیره فولادکشور، براساس مفاد “طرح جامع فولاد”، بادرک شرایط فوق العاده حساس برای این صنعت درهماهنگی با سازمان ایمیدرو، اقدام به ایجاد مدیریت “تولید، پژوهش و بومی سازی” نمود تا تامین نیازهای این صنعت و بخصوص طرح های هشت‌گانه فولادی استانی تابعه خود را هدفمند کند.

درهمین راستانیزاین شرکت، باشناسایی ۴۰۰ شرکت و سازنده داخلی و عقد قرارداد با آن‌هاموفق شد، تا پایان سال ۱۴۰۱ با ساخت ۳۸۳ قطعه و تجهیز برای واحدهای تابعه خود ۳۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی و طی ۹ماهه سال ۱۴۰۲ باساخت ۷۳ قطعه و تجهیز نیز بالغ بر۳ میلیون دلارصرفه جویی ارزی داشته باشد. همچنین بر اساس آخرین آمار سازمان ایمیدرو نیز موفق به تایید بیش از ۲۷ هزار قطعه و تجهیز مورد نیازصنعت فولاد و شناسایی ۱۴۰۰ شرکت سازنده داخلی شده است که این موارد همگی درسایت کارلینک نیز ثبت وضبط شده است.

شرکت ملی فولادایران رجاواثق دارد، ارتباط مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری که ثمره تلاش برای بومی‌سازی می باشند، درحقیقت یک راه حل فوری برای حل بسیاری از چالش‌های صنعت آهن وفولاد است.

این شرکت براساس ماموریت های ذاتی خود درصنعت فولاد کشور و زنجیره آن، رویکرد بومی ‌سازی را یک بسته چند منظوره برای جلوگیری ازخروج ارز، خود باوری، اشتغال‌زایی و ایجاد انگیزه در بنگاه‌های اقتصادی می داند که مقدمات پویایی، رشد و تعالی صنایع کشور را مهیا می‌نماید و مهمتر از همه یک راه حل اساسی و مهم برای توسعه درونزا در کشور نیزمی باشد که ایجاد شبکه و گسترش تعامل میان سازندگان و تامین کنندگان، ارتقای دانش فنی و تجمیع دانش را به عنوان ره‌آورد در درون خود دارد.

براین باوریم که بومی سازی و توانمندسازی درونی اقتصاد کشور، نیازمند ایجاد ذهن، زبان و درک مشترک میان تامین کنندگان، سازندگان و تولیدکنندگان آهن و فولاد است و در این راستا چنین گردهمایی هایی یک  فرصت برای تعامل صنایع کلیدی با سازندگان و همچنین معرفی پتانسیل های بومی سازی کشور است.

keyboard_arrow_up