در راستای توسعه طرح های فولادی استانی و دستاوردهای جدید شرکت ملی فولاد ایران انجام شد

ذوب 2شادگان، گندله سازی نی ریز و ریخته گری 2 سپیدشت در راه هستند

مدیرطرح توسعه شرکت ملی فولاد ایران گفت: در راستای برنامه‌ریزی‌های جدیدشرکت ملی فولاد ایران  برای توسعه طرح‌های فولادی استانی، احداث واحد ذوب 2 شادگان با ظرفیت 800 هزار تن، گندله‌سازی نی ریز با ظرفیت 2/5 میلیون تن و ریخته‌گری 2 سپیددشت با ظرفیت 800 هزار تن طراحی و کلنگ‌زنی شده است که این واحدها تا اواسط سال 1404 به بهره‌برداری می رسند.
مهدی درخشان با اعلام مطلب فوق درخصوص اقدامات انجام شده درسال جاری اظهارداشت: در راستای تداوم نظارت کارشناسی و راهبردی این شرکت برطرح های هفتگانه استانی، مقرر شد که برای توسعه واحدهای هفتگانه خطوط تولید جدیدی تعریف شودکه علاوه بر اشتغالزایی بیشتر، ارزش افزوده زیادی نیز برای توسعه پایداردرمنطقه ایجادشود که علاوه برموارد فوق، امسال مناقصه و انتخاب پیمانکار برای خطوط نورد300 هزار تنی فولاد کیفی میانه و قاینات (SBQ) نیزانجام شده است.
مدیر طرح توسعه شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به راه اندازی و تولید آزمایشی واحد 2 تولید آهن اسفنجی بافت از احداث واحد گندله‌سازی این طرح نیز خبر داد که تاسال 1404 به بهره برداری خواهدرسید.
درخشان همچنین خاطر نشان ساخت: امسال واحد شادگان موفق به انجام نخستین ذوب خود، واحد سپیددشت موفق به تولید محصول اسلب و واحدهای میانه و قاینات موفق به انجام نخستین قوس الکتریکی خود شدند.
وی درخصوص پیشرفت واحدهای فولادسازی استانی تاکنون، اظهارداشت:
فولاد سپیددشت  97/88 درصد
فولاد نی‌ریز 94درصد
فولادشادگان 91/46 درصد
فولادقاینات 89/35 درصد
فولادمیانه 80/37 درصد
پیشرفت داشته اند که همه این طرح ها تاپایان سال 1403به بهره برداری نهایی خواهند رسید.

keyboard_arrow_up