صبح امروز با حضور رئیس جمهور ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) افتتاح شد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) باسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، درمحل سالن اجلاس افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، در این دوره از نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، بیش از دو هزار شرکت داخلی با ارائه محصولات تولیدی خود، توان اقتصادی کشور را برای حضور در بازارهای جهانی به نمایش گذاشته اند.
بنابه این گزارش، رئیس جمهور درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید بر توانمندی های ایران در عرصه صنعت و تجارت خارجی خاطرنشان ساخت: امروز شما میهمانان عزیز با گوشه‌ای از توان اقتصادی ایران آشنا خواهید شد که این همت و تلاش را صرفا در چند رشته ملاحظه می کنید.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه شما امروز توان ایران درصنایع فولاد، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و چندرشته دیگر را خواهید دید افزود: ما امروز مدعی توسعه و پیشرفت درهمه عرصه‌ها نه تنها در آسیا بلکه در جهان هستیم و حرف‌های مهم و تاثیرگذاری در این عرصه برای گفتن داریم که همه این دستاوردها بر اساس نقشه های راه طراحی و عرضه شده اند.
گفتنی است قبل از سخنان رئیس جمهور، علی آبادی وزیر صمت گزارشی کوتاه درخصوص این نمایشگاه و محصولاتی که در آن عرضه شده اند پرداخت و افزود: امروز میهمانان خارجی که از دیپلمات ها، تجار، بارزگانان و صنعتگران بین المللی هستند از نزدیک باقدرت اقتصادی جمهوری اسلامی آشنا خواهند شد.
بنابه این گزارش، اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) از سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شده است.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران، در حوزه صادرات در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار شده است.
برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو چند هدف شامل افزایش مبادلات تجاری، رونق تولید و اشتغال شرکت‌های ایرانی سوق دادن فضای کسب‌ و کار بخش خصوصی به عرصه بین‌الملل و ایجاد گفتمان جدید اقتصادی، تجاری و صنعتی با کشورهای مختلف دنیا و غیره دارد.
شایان ذکر است دراین نمایشگاه که از امروز تا ۱۲ اردیبهشت درمحل نمایشگاه بین المللی تهران ادامه خواهد داشت، شرکت ملی فولاد ایران، مجتمع فولادمیانه، مجتمع فولادقاینات و شرکت فولاد آذربایجان در سالن 7 این نمایشگاه نیز حضوری فعال دارند.
keyboard_arrow_up